7:00 – 8:45 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne, spontaniczne integrujące grupę. |
8:45 – 9:15 |
Przygotowanie do posiłku - ŚNIADANIE Nabywanie umiejętności w zakresie czynności higienicznych, samoobsługowych, kulturalnego zachowania się przy stole. Wyrabianie nawyków i zachowań związanych z przestrzeganiem indywidualnych diet dzieci. |
9:15 – 9:30 |
Przygotowanie do zajęć. Czynności porządkowe i organizacyjne. |
9:30 – 10:00 (dzieci młodsze) 9:15 -10:15 (dzieci starsze) |
Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. |
10:00– 10:20 (dzieci młodsze) 10:15 -10:30 (dzieci starsze) |
Przygotowanie do posiłku – II ŚNIADANIE |
10:20 – 11:20 (dzieci młodsze) 10:30 -11:20 (dzieci starsze) |
Przygotowanie do wyjścia na teren ogrodu przedszkolnego. Przestrzeganie zasad odpowiedniego do pogody ubierania się. Pobyt na świeżym powietrzu. Organizowanie zabaw ruchowych, sportowych z wykorzystaniem sprzętu terenowego i zabawek ogrodowych. Obserwacje przyrodnicze, prowadzenie prac porządkowych i na rabatach kwiatowych. Spacery, wycieczki rekreacyjno-poznawcze organizowane poza terenem przedszkola (działania dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci). |
11:20 – 11:50 |
Przygotowanie do posiłku - OBIAD I DANIE (zupa) Utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych, samoobsługowych i zasad kulturalnego zachowania. Rozwijanie samodzielności w zakresie spożywania posiłków- przestrzeganie indywidualnych diet. |
11:50 – 12:20 |
Swobodne i inspirowane przez nauczycielkę zabawy dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
12:20 – 12:50 |
Przygotowanie do posiłku - OBIAD II DANIE Utrwalanie nawyków i zachowań związanych z przestrzeganiem diety. Czynności higieniczno-porządkowe po zakończeniu obiadu. |
12:50- 13:10 (dzieci młodsze) |
Przygotowanie do odpoczynku. Wdrażanie zasad higieny (korzystanie z toalety). Doskonalenie czynności samodzielnego rozbierania i ubierania się. |
13:10- 14:20 (dzieci młodsze) |
Odpoczynek-drzemka Słuchanie bajek, baśni czytanych, opowiadanych przez nauczyciela lub słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
12:50- 14:20 (dzieci starsze) |
Zabawy i zajęcia relaksacyjne, wyciszające-muzykoterapia, bajki, opowieści relaksacyjne. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody. Zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań. Różnorodne zabawy wspierające rozwój dziecka, inspirowane przez nauczycielkę (z całą grupą, w zespołach lub indywidualnie). |
14:20- 15:00 |
Przygotowanie do posiłku - PODWIECZOREK Rozumienie i przestrzeganie zasad higienicznego i zdrowego odżywiania się. Wdrażanie form grzecznościowych. |
15:00- 17:30 |
Swobodne zabawy indywidualne i w małych grupach, wybranymi zabawkami według zainteresowań dzieci. Aktywność twórcza. Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach, wspierające aktywność dzieci w różnych jego sferach rozwoju, dostosowane do potrzeb i umiejętności dzieci. Zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Odbieranie dzieci z przedszkola. Rozmowy z rodzicami. |